Effektiv slankekur der virker

Har du lyst til at tabe dig, vil du helt sikkert søge efter en effektiv slankekur der virker. Der findes rigtig mange metoder, gode tips og eksperter, der nemt kan gøre det uoverskueligt.

Uoverskueligt at vide hvilken slankekur der virker bedst. Vi vil her forsøge at give en række gode overordnede råd til, hvordan du kommer i gang med en effektiv slankekur, der reelt virker.

Kostvaner og motion

Forfald ikke til dårlige hurtige slankekure, hvor du taber dig ved at spise lidt og mindsker væskeindholdet i kroppen. Forbedr dine kostvaner og begynd at være mere aktiv, det er den bedste vej til en effektiv slankekur der virker, også på længere sigt.

Vælger du de dårlige metoder til hurtig slankekur, falder mange tilbage til gamle kostvaner og tager mindst samme antal kilo på igen.

Proteinholdig kost

Mange forbinder en effektiv slankekur med mindre og dårligere mad, men det behøves langt fra være tilfældet. De grønne slankekure, hvor du primært må indtage grøntsager og lidt kød, er ikke den eneste vej til vægttab.

Spis rigeligt med proteinholdig kost og suppler det med frugt og grøntsager. Proteinholdig kost kan være alt fra æg, til fisk, kød og nødder. Det er langt bedre, end at øge indtaget af kartofler, pasta og hvidt brød.

Hvis du tror en slankekur handler om at spise en ekstra kartoffel, frem for et ekstra stykke kød, snyder du i høj grad dig selv. Kartofler, pasta og hvidt brød er synderen hos mange overvægtige, da mange ikke anser det som usunde madvarer. Det er de heller ikke direkte, men de indeholder alt for mange kulhydrater.

 Drik rigeligt vand

De fleste kan godt lide vand, men drikker bare ikke nok af det. I stedet har overvægtige tendens til at vælge sodavand, saftevand eller juice.

Drik rigeligt med vand, så du undgår kulhydrater. Samtidig har vand en god og rensende effekt, på din krop. Start og slut altid dagen med mindst et glas vand. Det giver en god mæthedsfornemmelse, så du spiser mindre. Vand vejer ligeledes på vægten, men indeholder langt fra kulhydrater som fx. sodavand.

 

 

Hurtig slankekur der virker effektivt

Der er mange slankekur-rådgivere, som vil påberåbe sig at være dygtige og effektive, når det kommer til slanketips -og diverse slankekure.

Vi vil her forsøge at komme med et forslag til en slankekur der vil virke effektivt og som nemt kan følges af de fleste. Det er jo ikke meningen at en slankekur, skal være en direkte belastning.

Vi har opsat 5 veje til en effektiv slankekur der virker:

1. Drop de usunde vaner

Først og fremmest skal du skære ned på forbruget af sodavand, kager og chips. Erstat dem med vand og frugt. Det kan være hårdt for mange, men omvendt elsker mange danskere frugt. Omlæg dine vaner og så vil du hurtigt finde ud af, at frugt er et fantastisk alternativ. Specielt når du kan se kiloene rasle af.

Brug den første uge på at drosle ned og stop herefter dit usunde forbrug fuldstændigt.

2. Drukn dig selv

Det er skrevet lidt i sjov, men vand er et fantastisk hjælpemiddel til en effektiv slankekur. Vand har enestående egenskaber og kan give en god mæthedsfornemmelse, samtidig med det renser kroppen. Næsten alle overvægtige drikker for lidt vand. Så drik mindst et glas vand når du vågner og inden du går i seng.

Start ydermere mange måltider med at drikke et glas vand. Så finder du hurtigt ud af, at appetitten nedsættes og effekten vil komme med tiden.

3. Motioner

Det kan lyde kedeligt, men motion er vigtigt for at sætte forbrændingen i gang. Er du ikke den store motionist så start i det små. Start med at tage cyklen, eller begynd til en hyggesport med din familie eller venner.

På motionsområdet afhænger mulighederne meget af hvor overvægtig du er, men det er meget vigtigt at få pulsen op. Dels for dit helbred og dels for at tabe dig yderligere.

4. Mindsk indtaget af brød, kartofler og pasta

Mange danskere indtager brød, kartofler og pasta i deres daglige kost. Ja, mange danskere laver ikke måltider uden disse produkter. Det er for så vidt fint nok, du skal bare mindsk indtaget betydeligt.

De indeholder alle rigtig mange kulhydrater og mange spiser det, på grund af en fejlagtig opfattelse. Øger du indtaget af kød og grøntsager vil dine måltider indeholde et markant lavere kalorieindhold. Det er vejen til en effektiv slankekur der virker, ikke bare nu, men vedvarende.

5. Påvirk selv din slankekur

Mange overvægtige danskere stoler meget på diverse diætister, slanketips og kostplaner. Det er for så vidt forståeligt, men det er afgørende du selv tager styring og ansvar.

Alle er forskellige og har individuelle behov og smag. Så påvirk selv din slankekur, i forhold til hvad du godt kan lide at spise og hvilken motionsform du foretrækker.

De meste effektive slankekure virker altid bedst, med en engageret og motiveret indsats. Og det er alt andet lige langt mere motiverende, hvis man selv kan påvirke slankekuren.

 

Fordele ved slankekur

Der er mange fordele ved en slankekur og du kan her læse om de mest centrale.

1. Du ser bedre ud

3. Dit helbred bliver bedre

2. Du kan nemmere være aktiv

4. Mere energi og større overskud.

5. Din selvtillid forbedres markant

Der er altså mange fordele ved at begynde på en slankekur. Følger du artiklens råd, er du godt på vej mod en effektiv slankekur der vil virke godt og forbedre din hverdag på mange områder.

 

Du kan læse meget mere om begrebet slankekur på Wikipedia. I virkeligheden, så består en slankekur reelt bare af en omlægning af vaner, som medfører en bedre energibalance i kroppen. En energibalance der gerne skulle betyde vægttab.

Symptombehandlende metoder der kun fokuserer på vægttabet er en anden form for slankekur, selvom speciel kost eller slankepulver sjældent er den bedste løsning. En omlægning af dine vaner vil medføre en mere effektiv slankekur der virker på længere sigt.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *